יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

איך אתם יכולים לנהל בלי משוב מהלקוחות להנהלה?

אז הלכתי היום להסתובב בחנות של מעצבת האופנה הישראלית החביבה עלי. היות והיה לי יום הולדת החודש ואני במועדון הלקוחות שלה, היתה לי הטבה  שזמנה קצוב. הלכתי לראות האם משהו יקרוץ לי, לא חיפשתי משהו מסויים. הסתובבתי בחנות, 'נפנפתי' את המוכרת הנחמדה שניסתה לעזור לי, ולא אהבתי את מה שראיתי. רגע לפני שאני מוותרת, חוסכת הרבה מאוד כסף ויוצאת בלי כלום, תפסה לי את העין פינה קטנה בחנות, ניגשתי ומצאתי כמה פריטים שיצרו אצלי חשק ונכנסתי לחדר המדידות. המוכרת הנחמדה ניצלה את ההזדמנות והתחילה לטייל בכל החנות ולספק לי פריטים אחרים בשיטת האסוציאציות החפשיות. בסוף קניתי לי כמה חולצות, לא את כולן אני הורדתי מהמדף, לא כולן הגיעו מהפינה הקסומה ההיא. אם ההנהלה של הרשת תעבור היום על הנתונים שנאספו בסניף הזה, האם הם ידעו שהפינה הקסומה הצילה להם את המכירה וייצרה הכנסה נאה? 

אני בספק. אך בהמשך לפוסט הזה על הסטארט-אפים המעניינים שהציגו בכנס על חדשנות בקמעונאות, אם הם ירצו לשפר את הבנת הנעשה על רצפת המכירה שלהם, הם צריכים את  StoreSmarts.
הדמיית השימוש במוצר (מאתר החברה)

מדובר בכלי תוכנה שמצליח לעקוב, באופן מצרפי, אחרי תנועת קונים בחנות וליד חלון הראווה ובכך ליצור למנהלים מידע חשוב ביותר - כמה זמן אנשים נמצאים בחנות? כמה אנשים חולפים על פני חלון הראוה? איך משפיע שינוי עיצובי על הקונים? איזו השפעה יש לצוות? האם המידע מצביע על אזורים חמים ואזורים קרים על רצפת המכירה?


אם דיברנו על מלאי איטי ומהיר כדאי מאוד לנצל את המידע ש-StoreSmarts מייצרת על מנת לנסות ולהבין האם המיקום בחנות משפיע על תנועת המלאי או שמא זה להפך. מכאן ניתן להבין היכן למקם מלאי מהיר על מנת למשוך קונים לחנות, איפה כדאי למקם את המבצעים ואיזה איזורים בחנות כדאי לשנות ולשפר. ברור שמערכת שנותנת מעקב כללי בלבד לא יכולה לרדת לרזולוציות כאלו, אך הצלבה של נתוני החנות וביצועיה עם המידע על תנועת הקונים ושילוב של ניסויים קטנים ומבוקרים יאפשרו זאת בקלות.

הזמן שבו קונים נמצאים בחנות הוא המשאב הכי יקר של קמעונאי - נצלו אותו הכי טוב שאפשר. רוצים לדעת על עוד דרכים למצות את זמן השהייה של לקוחות בחנות? הצטרפו לרשימת התפוצה ותמיד תהיו מעודכנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה