יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

גשם של מבצעים במקום גשמי ברכה

יום שני, 2 בנובמבר 2015, שבוע אחרי הסערה הגדולה. גשמים כבר היו, אפילו הפסקות חשמל. עדיין, אף אחד לא באמת עבר לארון חורף.

אף אחד, זאת אומרת, חוץ מחנויות הבגדים. אצלן כבר ממש חורף, עוד רגע ירד פה שלג.

האמת היא שאין להן ממש ברירה. הסחורה של הקיץ כבר נגמרה, לפחות אותם פריטים שנמכרים. אז מה אפשר להציג ולמכור? את מה שיש.

מה יש?  סחורה שהגיעה זה עתה. כלומר סחורה שנקנתה לפני חצי שנה או יותר. במילים אחרות, סחורה שנקנתה לפי תחזית. לאור הממוצע הרב שנתי שבו, בתל אביב, בנובמבר טמפרטורת המקסימום היא 23.5 מעלות צלזיוס, ובדצמבר כבר ממש קר עם 19.5 מעלות, זו היתה תחזית לא רעה בכלל. רק בעיה קטנטנה, היא לא מתאימה למצב בפועל.

מדוע שזו תהיה בעיה, אתם שואלים? כנראה בגלל שהצרכנים לא קונים לפי תחזית. הם קונים לפי צורך ועוד הרבה יותר מזה לפי חשק ולמי יש חשק לקנות את הפרווה הזו כשאפילו הבובה מתה מחום והמוכרת בכלל בגופיה?


הבובה מתה מחום

וזו לא החנות היחידה שסבלה אתמול מאותו דיסוננס. הנה עוד כמה דוגמאות.

בטח המזגן שלהם על הקפאה

  לא תאמיני איזה קטע, יש רק שרוול ארוך אבל המבצעים מצוינים

לא יודעת אם שמתם לב, אבל בכל החנויות האלו, שכולן בטווח של 500 מטר במורד ומעלה רחוב ראשי אחד בעיר קטנה באזור גוש דן, יש כרגע מבצעים משמעותיים על סחורת החורף. מנכ"ל ובעלי הרשתות אלדו וספרינג, סם נזרי, מסביר זאת בכתבה ב"גלובס" - הסחורה לעונה הבאה כבר בדרך לאוניות ואם המכירות לא עומדות בתחזית (שיתביישו להן), צריך לנקוט בצעדים על מנת לפנות מקום.

אם נקח בחשבון שזוהי רק ההתחלה של חורף משוגע במיוחד בגלל תופעת ה"אל ניניו", אולי הגיע הזמן להפסיק את ההתמכרות הקמעונאית לתחזיות ולעבור לשיטת עבודה מוצלחת יותר? רוצים לדעת עוד, הרשמו לרשימת התפוצה כבר עכשיו ולא תפספסו אף עדכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה